Η ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
Η TASKUS ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Συναδέλφισσα, συνάδελφε,
Οι πρόσφατες εξελίξεις στην TaskUs ανοίγουν εκ νέου το ζήτημα της μετακίνησης από και προς το χώρο εργασίας: Η αλλαγή ωραρίου σε συγκεκριμένο project στο Helius site και η δημιουργία δύο βαρδιών, 8:00-16:00 και 16:00-24:00, με τη δεύτερη να αφορά το μεγαλύτερο όγκο του προσωπικού του project, εύλογα προκαλεί ανησυχία. Μπαίνει το ερώτημα: πώς θα καταφέρουν οι εργαζόμενοι να επιστρέψουν στην οικία τους, που πιθανά να βρίσκεται και αρκετά μακριά, από τη στιγμή που η αστική συγκοινωνία δεν καλύπτει τις ώρες εκείνες; Η αύξηση του «επιδόματος μετακίνησης» που έχει διακηρύξει η εταιρεία, δε λύνει το πρόβλημα, γιατί:
1) Δεν καλύπτει το κόστος μετακίνησης με ταξί, που ειδικά μετά τις 24:00 είναι ιδιαίτερα αυξημένο. Με απλούς υπολογισμούς, αν ένας εργαζόμενος δουλέψει 20 μέρες το μήνα έχοντας αυτό το ωράριο, το διπλασιασμένο επίδομα των 120€ διαιρεμένο με το 20, μας δίνει 6€ ανά μέρα. Προφανώς και υπό καθεστώς «διπλής ταρίφας» δεν αρκούν τα 6€ ανά ημέρα για να καλύψουν τη μετακίνηση προς αποστάσεις μεγαλύτερες του κέντρου. Δε θα πληρώνουμε για να καταφέρουμε να επιστρέψουμε στο σπίτι μας από τη δουλειά! Δε θα πληρώνουμε για να καταφέρουμε να δουλέψουμε!
2) Μεταθέτει την έγνοια της μετακίνησης στον εργαζόμενο, ενώ ξεκάθαρα είναι ευθύνη της εταιρείας. Η ευθύνη του εργαζόμενου είναι να δουλεύει, παρέχοντας τις ικανότητές του στον εργοδότη για το χρόνο που ορίζει η σύμβαση. Όχι να προσπαθεί να βρει τρόπο να μετακινηθεί από/προς το χώρο εργασίας. Η μετακίνηση αποτελεί κομμάτι της εργασιακής διαδικασίας: η εταιρεία καλεί τον εργαζόμενο να εργαστεί προσλαμβάνοντάς τον. Όπως, κατά συνέπεια, είναι υποχρεωμένη να παρέχει όλα τα αναγκαία μέσα εργασίας για την ολοκλήρωση του έργου (υπολογιστής, γραφείο, καρέκλα κλπ), έτσι είναι υποχρεωμένη να παρέχει και τα μέσα μετακίνησης προς/από το χώρο εργασίας, αφού αυτά είναι επίσης αναγκαία για την ολοκλήρωση του έργου. Οφείλει λοιπόν να εξασφαλίσει με δική της ευθύνη τη μετακίνηση του προσωπικού, η οποία πρέπει να μην χαραμίζει χρόνο και χρήμα από τον εργαζόμενο.
Σήμερα η μετακίνηση του προσωπικού είναι και αυτή «ατομική ευθύνη» με ότι αυτό συνεπάγεται: αναμονή για το λεωφορείο του ΟΑΣΘ να περάσει και άρα επιπλέον δαπάνη χρόνου κάθε μέρα πέρα από το 8ωρο εργασίας, ενώ όλοι γνωρίζουμε πόσο κατώτερο των αναγκών είναι το συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΘ! Σε αυτό τώρα έρχεται να προστεθεί και το επιπλέον κόστος μετακίνησης που θα επιφέρει η αλλαγή του ωραρίου.
Δε δεχόμαστε να χάνουμε χρόνο και χρήμα για να μετακινηθούμε για την εργασίας μας. Η TaskUs να αναλάβει τις ευθύνες της με ναύλωση λεωφορείων για μετακίνηση του προσωπικού, όχι μόνο για τις βάρδιες που λήγουν στις 24:00, αλλά και γενικότερα. Συνάδελφοι, υπάρχει θετική πείρα από εργαζόμενους που μετά από διεκδίκηση μετακίνησης με ευθύνη της εργοδοσίας, πέτυχαν τη ναύλωση λεωφορείων για το σκοπό αυτό, όπως για παράδειγμα στη Deloitte και στην Intrasoft.
Κανείς μόνος του! Όλοι στο σωματείο! Όλοι στο ΣΕΤΗΠ!
—————————————————————
EMPLOYEE TRANSPORTATION IS NOT AN INDIVIDUAL RESPONSIBILITY
TASKUS MUST TAKE RESPONSIBILITY FOR EMPLOYEE TRANSPORTATION
TO AND FROM THE WORKPLACE
Dear colleagues,
Recent developments at TaskUs bring the issue of commuting to and from the workplace back into focus. The schedule change in a specific project at the Helius site, with the introduction of two shifts (8:00–16:00 and 16:00–24:00), where the latter involves the majority of the project’s staff, understandably raises concerns. A key question arises: how will employees return home—potentially from long distances—when public transportation is not available at those hours? The company’s announced increase in the “transportation allowance” does not solve the problem, for the following reasons:
1) It does not cover taxi expenses, which are especially high after midnight. A simple calculation: if an employee works 20 days a month on this schedule, the doubled allowance of €120 divided by 20 equals €6 per day. Clearly, under “double fare” rates, €6 per day is not enough to cover transportation for distances beyond the city center.We refuse to pay out of pocket just to get home from work! We refuse to pay just to be able to work!
2) It shifts the responsibility for commuting onto the employee, even though this is clearly the company’s duty. The employee’s responsibility is to perform their job, offering their skills for the contracted hours. It is not their responsibility to figure out how to commute to/from the workplace. Transportation is a fundamental part of the working process: the company hires the employee to work. Just as it is obliged to provide the necessary tools (computer, desk, chair, etc.) for the job, it must also provide means of transportation to/from the workplace, since these are equally necessary for the job to be completed. The company must ensure transportation for its staff at its own expense, without this consuming the employee’s time or money.
Currently, employee transportation is treated as an “individual responsibility,” with all the consequences this brings: waiting for an OASTH bus, resulting in additional wasted time each day beyond the 8-hour work shift—while we all know how inadequate the public transportation system is. To this, the extra cost imposed by the schedule change is now added.
We refuse to lose time and money to commute for work. TaskUs must take responsibility by providing chartered buses for employee transportation, not only for the shifts ending at midnight but in general. Colleagues, there are positive examples of employees who demanded and won company-provided transport, such as at Deloitte and Intrasoft.
No one alone! Everyone in the union! Join SETIP!